En representant fra ledelsen i Volvo Personbiler Norge AS og en instruktør fra Volvo Personbiler Sverige kom til Steinkjer for å ha en implementeringsseremoni og tildelte Nardo bil og Melhus bil i Steinkjer VPS-sertifiseringen.  Foto: Privat

Velkommen til fremtidens bilverksted

Nardo bil og Melhus bil i Steinkjer er den første forhandleren i gamle Nord-Trøndelag som har sertifisert sitt verksted som et VPS-verksted (Volvo Personlig Service).

Dette er fremtidens måte å drive verksted på og vi har allerede fått flere henvendelser fra andre lokale verksteder om de kan få et innblikk i hverdagen vår.

- Dette markerer slutten på gammel tradisjonell verksteddrift med kundemottak og mekaniker, som våre konkurrenter fortsatt har, og starten på et teambasert verksted med personlig serviceteknikere eller «fastleger» for bilen som vi liker å kalle det, forteller Servicemarkedsleder Morten Brøndbo.

Økt kundetilfredshet.

Volvo Personlig Service verksted (VPS) ble introdusert hos noen verksted i Norge for noen år siden. Dette har blitt en stor suksess, og har bidratt til økt kundetilfredshet. Volvo-organisasjonen har nå de mest fornøyde kundene uansett bransje og topper BI Handelshøyskolen «Norsk Kundebarometer» i både 2018 og 2019.

Servicemarkedsleder Morten Brøndbo (t.v.) mottar sertifiseringen av Rune Solbakken fra Volvo Cars Norway  Foto: Privat

Hvordan fungerer dette?

Som kunde hos Nardo bil og Melhus bil i Steinkjer vil du få en personlig servicetekniker som vil være spesialisert innenfor merket til din bil.

Volvo Personlig Service (VPS) innebærer at to Personlig Serviceteknikerne jobber på samme bil, samtidig. Dermed tar arbeidet betraktelig kortere tid og gjør at kunden kan vente mens bilen er på verkstedet. Om det er tilleggsarbeid på bilen, kobles det på en tilleggsressurs, kalt «Andon», som trer inn og bistår paret slik at de kan overholde hentetiden som bileieren har fått. Det vil i de tilfeller være opptil tre ressurser som jobber på bilen samtidig.

Nardo bil og Melhus bil i Steinkjer er den første forhandleren i gamle Nord-Trøndelag som har sertifisert sitt verksted som et VPS-verksted (Volvo Personlig Service).   Foto: Privat

- Dette er en unik arbeidsmetodikk i norsk bilhandel og helt i tråd med vår målsetting om å gjøre livet så enkelt og komfortabelt som mulig for de som er våre kunder. Det nye konseptet skal bidra til enda høyere kundetilfredshet i fremtiden, avslutter Gunnar Skogset.

Innholdet i denne artikkelen er ikke produsert av Trønder-Avisas redaksjon, men av Trønder-Avisas markedsavdeling.

Trønder-Avisa er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser på t-a.no/ er utydelig merket, gi oss gjerne beskjed på e-post.