Ofte stilte spørsmål

Vi har samlet de mest vanlige spørsmål i forbindelse med abonnement. Her finner du også svar på spørsmål om digital tilgang og Pluss.

Nyfødt? Gratulasjoner? Takkeannonse? Bryllupskunngjøring?

Har du fått en ny verdensborger i familien? Eller har noen du er glad i bursdag? Kanskje vil du takke for oppmerksomheten? Eller ønsker dere å kunngjøre at dere skal gifte dere? På folk.t-a.no kan du selv legge inn dette, både til nett og papir.

Hvor leveres avisen?

For at budet skal finne fram må avtalt leveringssted merkes godt med navn og adresse.

I tettbygde strøk forsøker vi å levere avisen i postkasse på samlestativ. Til abonnenter i blokker leveres avisene i felles aviskasse.

Ved annen avtale må legeattest fremvises.

Hva skyldes forsinkelser?

Vi gjør alltid vårt beste for å levere avisen til rett tid, men unntaksvis kan vi bli forsinket. Dette kan for eksempel skyldes produksjonsforstyrrelser, værforhold eller sykdom. Vi ber om forståelse for at slike problemer tidvis kan oppstå.

Erstatning

Erstatning for ikke levert avis eller feil levert avis er begrenset oppad til det abonnenten har betalt for avisen i tilsvarende tidsrom. Forsinket avis vil normalt ikke bli erstattet.

Kan jeg få avisen etterlevert?

Vi har dessverre ingen etterlevering. Alle våre abonnenter har tilgang til avisen digitalt og kan få lest den på PC, nettbrett eller mobil hvis papiravisen uteblir. Hvis du ikke har registrert digital bruker kan du gjøre det gratis på t-a.no/opprettbruker.

Kan jeg stoppe avisen midlertidig?

Du har full anledning til å ha et midlertidig opphold i leveringen så lenge du er bortreist.

Kan jeg få tilsendt/hente en gammel avis?

Aviser er tilgjengelige i våre ekspedisjoner/lokalkontorer. I tillegg har vi elektroniske utgaver av avisen for flere år bakover.

Betaling av abonnement

Abonnementet på Trønder-Avisa er løpende. Avisleveringen forskuddsbetales regelmessig, avhengig av den betalingstermin abonnenten har valgt.

Om avisen uteblir pga. streik, lockout eller andre leveringsproblemer, vil vårt erstatningsansvar begrenses oppad til det abonnenten har betalt for tilsvarende tidsrom.

Hvordan finner jeg kundenummeret mitt?

Du finner abonnementsnummeret på fakturaen din. Hvis du går til www.t-a.no/opprettbruker finnes det også en mulighet for å få tilsendt kundenummer på SMS. Du kan også ringe kundesenteret på telefon 74 12 12 00, eller sende en e-post til abonnement@t-a.no.

Hvordan kan jeg melde meg på avtalegiro?

Du kan melde deg på avtalegiro via nettbanken din eller hos din faste bankforbindelse. KID-nr får du ved å bruke den tilsendte faktura eller ved å ringe Trønder-Avisa på tlf. 74 12 12 00. Du kan også sende e-post til abonnement@t-a.no.

Tar dere betalt for å lese nettavisa?

En del av innholdet på t-a.no er åpent. De som betaler et abonnement på Trønder-Avisa får i tillegg tilgang på mer stoff digitalt. Dette er markert med et pluss-tegn.

Er det mulig å abonnere bare på papiravisa?

Fra 6. januar 2015 inkluderer vi digital tilgang i alle våre abonnement. Det betyr at du uten ekstra kostnad får tilgang til alt Pluss-innhold på t-a.no, eAvisa alle dager (les avisa der du er på PC, lesebrett eller mobil). Du får også fri tilgang til å søke i alt som har stått i avisa fra 1864 og fram til i dag.

Hva er forskjellen på Pluss og eAvisa?

eAvisa er et digitalt speilbilde av papiravisa som kan leses på PC, nettbrett og mobil. Det betyr at alle saker fra papiravisa gjøres tilgjengelig digitalt. For å kunne lese eAvisa på nettbrett eller mobiltelefon må du laste ned en app. Hver kveld omkring kl. 22.00 vil neste dags avis bli tilgjengelig i denne appen.

Pluss-innhold er saker som vi legger ut på vanlig måte på t-a.no – men som krever innlogging for å kunne leses. Disse sakene er merket med et pluss-tegn.

Koster det noe ekstra?

Pluss koster ikke noe ekstra for de som allerede er abonnenter. Nye abonnenter kan velge mellom et komplettabonnement (avisa alle dager og tilgang til alle digitale produkter), digitalabonnement (alle våre digitale produkter inkludert avisarkivet fra 1864), eller helgeabonnement med papiravis i helga og alle digitale produkter hele uka.

Er det bare «papirsaker» på Pluss?

Mange saker på Pluss vil være hentet fra papirutgaven, men du vil også kunne lese eksklusive saker som du bare finner der. Du vil dessuten oppleve at vi publiserer noen saker først på Pluss, og deretter i papiravisa. For eksempel kan du på kvelden lese en sak som trykkes i avisa neste dag. Annet innhold på Pluss kan for eksempel være bildegallerier, videoer og digitale presentasjoner av aktuelt stoff.

Kan man dele Pluss med andre?

Det er mulig å dele Ekstra-saker via sosiale medier, men man må være innlogget for å kunne lese disse sakene.

Hva med oss som ikke er så flink på data….?

Ikke alle er like flinke til å ta seg fram i den digitale verden. Husk da at du kan få hjelp til å registrere deg som digital bruker.

Ta kontakt med Trønder-Avisas kundesenter på telefon 74 12 12 00 eller send en epost til abonnement@t-a.no.

Selvsagt kan det også oppstå tekniske problemer i systemene, og noen kan være registrert med gamle e-postadresser eller mobilnummer i abonnementssystemet. Alt dette ønsker vi å få rettet opp i. Ikke nøl med å ta kontakt med oss hvis du har problemer.

Kundesenteret er bemannet mandag-fredag mellom 08.00 og 16.00. 

Del Lag bokmerke Skriv ut Send på e-post

Kundesenter

Åpningstid:
Man.-fre. 8.00-15.30

Telefon: 74 12 12 00