Innrømmer at de burde ha spurt flere

Trøndelag fylkeskommune lot seg begeistre av ideen til kommunikasjonsbyrået Berre. Derfor droppet de å innhente anbud fra andre.

Faksimile: Trønder-Avisa torsdag 6. september  Foto: Trønder-Avisa

Nyheter

Slik Trønder-Avisa skrev i forrige uke, var anbudsrundene i forkant av produksjonen av Trønder-sangen mangelfull. Anbudsekspert Marianne Dragsten konkluderte med at fylkeskommunen burde ha sendt forespørsel til flere aktører om å konkurrere om å lage musikkvideoen til sangen «Trønder». I tillegg skal det føres anbudsprotokoll for alle anskaffelser for over 100.000 kroner.


«Trønder»-sangen ble hyllet i sommer. Anbudsekspert bidrar nå med noen sure toner

Fylkeskommunen kjøpte en hit, men anskaffelsen gikk litt skitt.

 

I utgangspunktet var Trønder-sangen et bidrag til Trøndelagsmøtet i januar, laget av gjengen bak «Slaget på Testiklestad». Pe-Torsa gjengen fra Kvelia i Lierne var også invitert til å lage et tilbud, men hadde ifølge fylkeskommunen ikke tid.