Ny markedssjef i Trønder-Avisa

Britt Anniken Holberg Holstad (39) er ansatt som ny markedssjef i Trønder-Avisa. Hun overtar etter Harald Hustad som 1. september begynner som sjef for NAV i Steinkjer.

Markedssjef: Britt Anniken Holberg Holstad trakk det lengste strået i kampen om jobb som markedssjef i Trønder-Avisa.  Foto: Olav Lorentsen

Nyheter

Sjefredaktør og administrerende direktør John Arne Moen er svært godt fornøyd med ansettelsen, som skjedde etter en lengre prosess hvor man fikk bistand fra eksternt hold i utvelgelsen. Moen forteller at det var flere godt kvalifiserte søkere til stillingen.

Gode kandidater

– Vi hadde flere gode kandidater å velge mellom. Dette er en av de viktigste stillingene i mediehuset. Markedsavdelingen har ansvar for omkring 40 prosent av inntektene våre, så det var avgjørende å treffe hoppkanten hundre prosent med ansettelsen. Jeg er overbevist om at Britt Anniken vil gjøre en kjempejobb som markedssjef for Trønder-Avisa, slår Moen fast.


Hustad går fra Trønder-Avisa til Nav

Harald Hustad (52) er tilsatt som leder for NAV Inntrøndelag.

 

Markedssjefen har ansvar for annonsesalget i avisa, foruten alt som har med sponsorvirksomhet og det kommersielle samarbeidet med eksterne partnere. Markedssjefen i Trønder-Avisa har også en koordinerende rolle internt i TA-konsern, som foruten Trønder-Avisa består av Namdalsavisa, Steinkjer-Avisa, Inderøyningen og Snåsningen.

Tidligere salgssjef

Britt Anniken Holberg Holstad kommer fra stillingen som salgssjef i Trønder-Avisa, og tiltrer stillingen umiddelbart.